Project Bounce Back #4: en stapje terug & weer vooruit

De afgelopen weken was het wat stiller rondom Project Bounce Back. De update komt ook een paar dagen later dan gepland. Maar ik ben er nog wel, hoor! Ik moest alleen even bijkomen. Mei stond in het teken van het laatste intensieve deel van de behandeling. Het ritme dat ik eerder zo mooi weer had opgepakt, werd daardoor compleet onderuit gehaald. Maar alles voor een goed doel. En soms moet je nou eenmaal even een stapje terug doen, om daarna weer wat hoger te kunnen springen. Dus daar ga ik de komende maand weer voor! Nu eerst tijd voor een terugblik, want ik heb intussen natuurlijk niet helemaal stilgezeten.

Youtube-yoga

Een paar weken geleden schreef ik er al een aparte blog over: ik heb Youtube-yoga ontdekt. Wat een uitvinding! Omdat ik 4 weken lang, elke dag naar Breda moest voor de radiotherapie, kwam ik niet consequent aan CrossFit toe. Het was erg fijn om thuis toch wat aan beweging te kunnen doen. Bovendien voelde ik me zo ontzettend stijf en dat verbetert nu wel wat.

YouTube yoga doen thuis: laptop met YouTube yoga les van Yoga with Adriene, matje en handdoek

Fietstochtjes maken

Wat wel prima ging tussendoor, was op de fiets eropuit! Heerlijk truttig als een ANWB-stelletje op onze nieuwe matchende fietsen. Over de ANWB gesproken: bij het plannen van een fietstochtje is de Fietsknooppuntenplanner echt ideaal. Je kunt daarmee super eenvoudig een rondje samenstellen. Vanuit Hilvarenbeek hebben we een leuk rondje gemaakt met als tussenstop Herberg In den Bockenreyder in de bossen bij Esbeek (mooi gebied trouwens, Landgoed De Utrecht). En naar Breda om een terrasje te pakken tijdens het Jazzfestival. Een rondje van 30km trek ik prima, dus op naar wat langere tochten.

Op naar het normale (werk)ritme

En nu dus, alweer, en nu eindelijk écht, terug naar een normaal ritme. Dat is even wennen. Voor wie al dat sporten vermoeiend in de oren klinkt: ik kan je zeggen dat werken nog veel meer energie kost dan sporten! Geconcentreerd nadenken vraagt blijkbaar heel veel van je (dit las ik trouwens ook terug in het boek Altijd Scherp dat ik onlangs heb gelezen, en waarbij heel veel kwartjes bij mij vielen. Lees hier de boekreview). Ik werd teruggefloten, want ik wilde alweer ietsje te snel beginnen. Maar de eerste stapjes zijn gezet en dat voelt goed. Wat is het fijn om me weer nuttig te voelen. Het extra lange Pinksterweekend heb ik nog een paar dagen goed kunnen uitslapen, en nu ben bijna weer klaar voor poging twee. Een stapje terug, en nu weer vooruit. Terug aan de slag 🙂 

Even wat dingen gemist? Blader dan terug in de vorige updates:

Project Bounce Back: op naar herstel (en meer!)
Project Bounce Back #2: de eerste stapjes (met beginnersspierpijn en een nieuwe fiets)
Project Bounce Back #3: ohja, zó voelde beginnen met hardlopen…

Motivatie quote: One step back, two steps forward

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.